• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Hobi Yang Menggembirakan

FBE 3

Ini adalah 5 keping gambar lanskap terbaik pilihan saya, yang dirakam pada seminggu
yang lalu. Pada waktu itu, saya dapat berkenalan lebih rapat dengan seorang sifu lanskap
dan makro Terengganu iaitu Zul Husain dan dua orang lagi sahabat baru.

Senior Zul Husain inilah, yang membantu saya mendapatkan satu aksesori yang penting
juga untuk teknik slow shutter dalam fotografi, iaitu Hoya ND400. Harganya juga lebih
murah jika dibandingkan dengan tempat-tempat lain. Dan, sejak memiliki filter ND400
ini, saya rasa lebih bersemangat dan rajin untuk merakam gambar lanskap khususnya.
Semangat baru dengan kehadiran aksesori baru. Hehe...

FBE 4

Tidak mahu menulis panjang, 5 keping gambar ini dirakam menggunakan DSLR Canon

EOS 20D dengan lensa Tamron 17-50mm f/2.8 VC bersama-sama Hoya ND400 dan
Cokin GND8. Digandingkan Hoya dan Cokin, saya memang berpuas hati.

FBE 5

FBE 11A

Kadang-kadang terfikir, memang hobi ini menelan kos yang agak tinggi jika benar
bersemangat dan serius. Namun, saya gembira dan puas kerana saya telah berhabis
wang untuk perkara yang saya betul-betul minat. Cita-cita saya, di samping bidang
ini menjadi hobi pada waktu sekarang, insyaallah ia mendatangkan manfaat dan faedah
kepada saya sendiri khususnya, pada masa akan datang.

FBE 7

Dan tahukah anda? Saya sama sekali tidak pernah menyesal.

Almizzi,
Presint 5, Putrajaya,
14 April 2012,
Jam 0118.

7 Komen:

Muhammad Najmudin bin Ismail berkata...

muhammad najmudin....ustaz mizi buat ape kat putrajaya tu? pindah kerje ke?

ADMIN berkata...

Xderlah :) saje pergi jalan2, ziarah kakak kat sna :)

Tanpa Nama berkata...

mkin lame mkin indah capturenye..tahniah =)

Tanpa Nama berkata...

assalam

teringin baca pendapat admin ttg 428 :)

ADMIN berkata...

Wassalam.

Pendapat sy, sama seperti apa yang sy pernah
utarakan dahulu :)

Tanpa Nama berkata...

eh
baru perasan ada entri 709 tu

baru dibaca
baru maklum pendapat admin ^^

Shatra berkata...

Mmg terbaik la bro...tak rugi beli semua benda ni, yg penting hati puas n x kacau org ok..

Catat Ulasan