• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Di Sebalik Tabir | Konvokesyen 2011

2
Tak sah kalau tak bergambar dengan Ahlaa. Bukan
senang nak suruh Ahlaa pandang kamera
ni.

Terdetik pula di hati untuk kongsikan bersama, beberapa keping
gambar yang dirakam di sebalik tabir Istiadat Konvokesyen Ke-4
Sidang Pertama 2011 PMMM baru-baru ini. Ikutkan memanglah
jumlahnya banyak, tapi saya hanya memilih apa yang dirasakan
menarik sahaja. Captured with Canon EOS 20D and Nikon D90.

3
Bergambar bersama staf-staf Kedutaan Malaysia. Kamera
saya memang failed ambil gambar dalam dewan ini. 98%
gambar boleh dikatakan rosak! Kena beli kamera baru
lepas ni rasanya. Atau saya tak pandai setting?

Kredit foto : Mustaqim Musa | Nikon D90

4
Bergambar kenangan bersama mahasiswa yang hadir
pada konvokesyen ini. Tema : Bebas.

Kredit foto : Mustaqim Musa | Nikon D90


1
Kamaruzaman dan bunga.
Try and error for portraiture.


5
Saya dan Ikram Hakim. Try and error for portraiture 2.

Kredit foto : Mustaqim Musa | Nikon D90

6
Dan biasalah, lepas ambil gambar mesti kena tengok apa
yang ditembak kan.
For better exposures.

Kredit foto : Mustaqim Musa | Nikon D90

Sungguh, program ini adalah salah satu kenangan terindah bagi
saya sepanjang keberadaan di Maghribi ini. Dan pasti tidak akan
mudah untuk dilupakan begitu sahaja.

Amat terhutang budi kepada seluruh ahli jawatankuasa program
yang amat bertungkus-lumus melaksanakan tugasan sehingga
boleh saya katakan, istiadat konvokesyen ini amat berjaya dan
sangat layak dibanggakan.

Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada sahabat seperjuangan
yang bersama-sama menamatkan pengajian ijazah di Maghribi
ini. Abdul Rahim, Hamiz Aizuddin, Aminah Munirah, Anis Qurratu
'Aini, Nabila Huda, Nazurah, Anis Nadzirah, Lily Hanefarezan dan
Nur Sakinah, Mabrouk 'alaikum!

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
6 Mac 2011,
Jam 0729.


2 Komen:

asyrazi berkata...

At least, ada ucapan syukur, alhamdulillah.
Menongkah lautan perjuangan hampir beberapa tahun di bumi Maghribi, akhirnya dayungan menemui kemuncaknya. Tahniah sekali lagi, Mizi.
Doakan untuk yang lain-lain juga ya! Inchallah!

semoga berjaya di Malaysia nanti, inchallah!

ADMIN berkata...

Alhamdulillah. Terima kasih abg Faru, Allahumma ameen...
Smg kejayaan milik kita bersama :)

Catat Ulasan