• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Istiadat Konvokesyen Ke-4

3

1
Istiadat Konvokesyen Ke-4 Sidang Pertama 2011
Persatuan Mahasiswa Malaysia Di Maghribi

1- Alhamdulillah, selesai sudah istiadat konvokesyen Persatuan
Mahasiswa Malaysia Di Maghribi yang diadakan pada hari Ahad
baru-baru ini. Selepas hampir 4 tahun menuntut ilmu, secara
peribadi saya agak gembira diraikan pada majlis ini.

2- Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada semua ahli jawatan
-kuasa program yang telah bertungkus-lumus dan berusaha untuk
menjayakan istiadat konvokesyen yang amat bermakna ini. Hanya
Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian dengan sebaik-
baik ganjaran.

3- Serta ucapan tahniah dan syabas saya ucapkan kepada 9 orang
sahabat saya yang bersama-sama berjaya menamatkan pengajian
pada sesi ini. Semoga kita terus dikurniakan kecemerlangan dan
kejayaan pada masa yang akan datang insyaallah.

Terima kasih semua!

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
28 Februari 2011,
Jam 2100.

P/s : Gambar-gambar potret para graduan, insyaallah saya cuba selesaikan
sesegera mungkin. Kenapa mood saya agak tidak baik malam ini?

Kredit gambar pertama : Mustaqim Musa.

6 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah ustaz tarmizi!smga cpt pulang ke tnah air pula ye.. :D

Tanpa Nama berkata...

tahniah ;)

junior maahad berkata...

mabruk ust tarmizi..:)

ADMIN berkata...

Anon & junior maahad > Terima kasih utk ucapan. Barakallah fikum.

yang tertinggal... berkata...

9 orang sahabat yang lain je ke? macam ada yang tertinggal je ustaz

ADMIN berkata...

Erm betullah 9 orang lgi sahabat sy yg sma2 tamatkan pengajian :)

Hamiz, Rahim dengan 7 orang lagi mahasiswi :)

Catat Ulasan