• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Potret Aidiladha 1431 H (akhir)

Nasyid
Persembahan nasyid oleh kumpulan AQUA.

Sedikit lagi gambar potret Aidiladha yang ingin saya kongsikan
bersama pada entry kali ini. Tidak banyak moment menarik yang
dapat saya rakamkan, kerana kamera yang 'tidak bertenaga' dan
penglibatan secara tidak langsung dalam majlis yang mampu
saya katakan amat meriah ini.

Aimi
Saudara Aimi dari Kenitra.

Duta
Encik Sofree, Haji Nordin dan TYT Datuk Othman Samin.

Rahim
Ustaz Abdul Rahim Bin Zainuddin.

Jika ditanyakan akan kelemahan-kelemahan yang berlaku semasa
saya merakam gambar, maka ini adalah jawapan yang mampu saya
kongsikan bersama :

Pertama : Paling jelas, keadaan bateri yang lemah, hanya tinggal
satu bar sahaja. Bateri yang telah bercas tertinggal di rumah
pelajar.

Kedua : Sebelum ini, saya pernah merakam gambar dalam program
persatuan (PROSISMA 2010). Saya telah mengubah sedikit setting
kamera saya iaitu mengurangkan saturation. Kelekaan saya untuk
kembali mengubah setting tersebut kepada keadaan asal telah
menyebabkan hampir 95% gambar-gambar seperti 'pucat' kerana
tone warna yang amat rendah. Photoshop adalah penyelamatnya.

Faru
Bakat baru nasyid, Mamduh dan senior, Ustaz Fakhruddin.

Ustaz Faisal
Senyuman istimewa daripada Ustaz Faisal.

Ketiga : Banyak juga gambar yang overexpossed. Masih lemah
dalam menyelesaikan perkara ini.

Keempat : Ketiadaan peralatan sokongan, seperti external flash,
tripod, lens tele seperti 200mm ke atas dan wide lens.

Mustaqim
2 orang photographer, Ustaz Mustaqim dan Ustaz Shahiddan.

Shahiddan
Potret Aidiladha.

Rahim 2
Lagi potret Aidiladha istimewa.

Shahiddan 2
Ustaz Shahiddan bersedia menembak sasaran.

Sekian sahaja entry terakhir sempena Aidiladha ini. Insyaallah jika
ada program atau aktiviti menarik selepas ini, akan saya catatkan
dalam blog ini. Selamat hari raya Aidiladha 1431 H untuk semua.
Taqabbalallah minna solih al-'amal.

Tahniah kepada PMMM,PRM, dan Kedutaan Malaysia di Maghribi!

Almizzi,
Villa Mukminin, Bouhlal,
Rabat, Maghribi,
21 November 2010,
Jam 0822.

1 Komen:

Tanpa Nama berkata...

wah tu dia..suara mantap

Catat Ulasan