• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Mirror Reflection

3M

Exposure Program : Manual
Shutter Speed : 1/10
Focal Length : 119/60/102mm
Aperture : f/6.3, f/8.0
Flash : On/Speedlite
ISO : 400
WB : Auto

1M
Casio kesayangan saya.

Fotografi makro memerlukan masa, kesabaran dan kecekapan yang tinggi ketika
mengendalikan kamera. Disebabkan ciri-ciri itu sukar didapati dalam diri saya
apabila mengambil gambar makro, jadi saya cuba teknik ini pula. Nama teknik
ini adalah Mirror Reflection Photography.

3 keping gambar ini, saya kira yang terbaik dipilih dari 25 keping keseluruhan
yang dirakam petang tadi.

2M
Ok, kedudukan lensa ini senget sedikit.

Fotografi itu luas, dan saya suka menerokainya. Terima kasih.

Almizzi,
Marang, Terengganu,
15 September 2011,
Jam 2009.

3 Komen:

Tanpa Nama berkata...

cantik gambar2 neh :-)
nk2 gambar hello kitty..

Tanpa Nama berkata...

err..terkedu tgk gmbr 1st..
comel sgt!! >.<

ADMIN berkata...

Terima kasih :)

Catat Ulasan