• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Permataku

1
Abah dan Mama.

Sunyi selubungi malam
Mengusik minda yang terlontar jauh
Masih hangat terasa
Tangan yang membelai yang mengusik manja
Daku damba kasihmu
Biar jadi pedoman
Buat penyuluh jalan kugapai impian

Angin kau nyanyikan lagu
Untuk permataku tenang selalu
Bayu sampaikan berita
Daku kini ceria aman dan bahgia
Selimutkan rinduku bersama malammu

Hadirlah kau dalam mimpiku
Agar kau selalu ada disisiku
Rindu belaian kasihmu rindu senyumanmu
Penawar lukaku
Dengarkan laguku hadiah untukmu
Jasa dan baktimu ku kenang selamanya

Dikaulah cahaya
Bila malam menjelma
Kasihmu membawa ke syurga
Dan redha yang Esa

Mirwana : Permataku

Hari ini hari ISTIMEWA

Hari ini adalah hari ulangtahun kelahiran ibu saya tercinta, 16
Januari 2011. Kali ini saya masih berada di perantauan. Jika di
Malaysia sebelum ini, maka kami adik-beradik akan bersepakat
untuk menghadiahkan ibu sesuatu yang disukainya, dan akan
keluar makan malam bersama-sama. Kami pasti tidak akan
mampu membalas jasa ibu dengan semua perkara itu, namun
yang kami harapkan, kami mampu membuatkan ibu tersenyum,
gembira di sisi anak-anaknya yang sentiasa mengharapkan
doa dan cinta dari seorang insan yang bernama ibu. Hanya
ada satu, tiada dua dan seterusya.

Selamat hari lahir untuk mama. Pagi saya di sini amat bermula
gembira dan ceria teringatkan tarikh istimewa ini. Semoga
mama sentiasa berada di bawah redha-Nya, diberkati umur dan
diluaskan pintu rezeki mama, dikurniakan kebahagian selalu
dan dipanjangkan umur, untuk beribadah serta taat pada-Nya.

Pastinya saya sekarang ini tidak sabar untuk bertemu dengan
ibu, selepas tamatnya pengajian saya di sini.

Ameen.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
16 Januari 2011,
Jam 0752.

2 Komen:

Udy berkata...

mizi . seronoknya ade ibu . hargailah selagi mereka masih ada . jgn jd mcm abg yg kerinduan nih . huhu .

ADMIN berkata...

Pasti akan berbuat demikian abg ubai =)

Catat Ulasan