• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Potret - Ustaz Fathi

Fathi Mark
Crop - Adjust Sharpness - Convert kepada BW
- Adjust Contrast dan level - Watermark - Resize.


Update ringkas hari ini, setelah agak penat menanti ustaz untuk
menyelesaikan baki 2 subjek peperiksaan. Semalam menunggu
dari jam 8 pagi hingga 1 tengahari, hari ini menunggu dari jam
8 pagi juga hingga 12 tengahari. Kemudian, terus balik ke rumah.

Semalam juga, selesai urusan bitaqah watoni (kad pengenalan)
setelah hampir 5 bulan menunggu dengan sabar. Alhamdulillah.
Dah boleh berfikir untuk hidup dengan aman hingga tarikh pulang
ke Malaysia tidak lama lagi.

Fathi 2 Mark
Crop - Convert kepada BW - Watermark - Resize.
Itu sahaja.


Terima kasih kepada Ustaz Fathi kerana mengizinkan saya untuk
merakam beberapa keping gambar beliau yang bertemakan potret
dalam Black & White, menggunakan Canon EOS 20D, lens Tamron
18-200mm dan Speedlite Canon EX-550, maka saya kongsikan di
sini 2 keping hasilnya. Edit pun ringkas sahaja.

Doakan peperiksaan kami di sini berakhir dengan natijah yang
baik. Terima kasih.

P/s : Baru-baru ini, Satu soalan yang bersifat 'mengorek rahsia'
telah ditujukan kepada saya oleh senior saya. Mujurlah saya
lebih cekap menghidu kehendak tersirat soalan tersebut.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
19 Januari 2011,
Jam 1630.


4 Komen:

kamera pinjam berkata...

soalan mengorek apa kah itu encik kamera?

ADMIN berkata...

Ehehe biarlah rahsia =)

creamyfiodesi berkata...

bittaufiq wannajah.
tgkp pic asatizah skali.
:)

ADMIN berkata...

Ameen. Terima kasih atas doa :)

Jika ad rezeki, insyaallah cari peluang nak
bergambar kenangan dgn ustaz2 kuliah =)

Catat Ulasan