• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Pasti Ada Perpisahan | Akhir

7
TYT Datuk Othman Samin.

1
Presiden PMMM, Ustaz Aslam bin Yaacob.

Saya teruskan untuk kali terakhir, entry Pasti Ada Perpisahan dengan 12
keping gambar pilihan ini. Baki gambar-gambar sepanjang majlis masih
amat banyak, namun untuk dimuatkan ke dalam blog saya, cukuplah
sekadar ini. Selamat menonton.

10
Jamuan ringan selesai majlis.

4
2 orang model TERBAIK.

9
Tak lengkap shoot saya pada malam itu
jika saya terlupa pada kecomelan Ahlaa.

11
Selesai majlis, sesi bergambar antara kami pula.

Walaupun ketika majlis ini, saya sudahpun memiliki 2 buah lens,
ultra-wide dan tele, namun jujurnya saya masih kurang berpuas
hati dengan persembahan 'baru' ini. Antara sebab-sebabnya :

1- Speedlite yang memakan tenaga bateri dengan rakusnya. 10
bateri yang saya spare-kan pada malam itu nyata tidak sama
sekali mencukupi. Kesannya, saya tidak mampu lagi mengambil
gambar potret beramai-ramai pada akhir majlis menggunakan
speedlite kecuali sekali-dua sahaja.

2- Lens Sigma saya beraksi dengan baik (auto-focus lens ini
amat pantas bertindak), namun tidak pada lens Tamron. Auto
-focus yang agak lambat. Barangkali dipengaruhi kesuraman
cahaya dalam kediaman datuk ini. Aperture pun 6.3 pada
200mm, jadi kurang menarik untuk DOF yang cantik.

3- Gambar kekuningan akibat simbahan cahaya lampu dalam
kediaman datuk. Saya pun tak pandai bagaimana nak balance
keadaan ni. Tak silap kena guna WB Kelvin, tapi saya tak buat
pula macam tu.

4- Boleh tahan juga gambar-gambar yang blur. Kesuraman cahaya
(Tapi dah ada speedlite) memaksa saya merendahkan kelajuan
shutter speed. ISO 1600 pun tak mencerahkan gambar sangat.

3
Syafiq - Marrakesh.

6
Persembahan daripada mahasiswa Kenitra.

12
Lagi sesi bergambar selepas majlis.

8
Peminat-peminat Ahlaa semuanya ni.

5
Potret sahabat saya - Hariz. Menghayati
dengan baik persembahan malam itu.


13
Antara potret terakhir malam tersebut. Kerjasama
yang baik daripada mereka yang memang
suka benar bergambar.

Alhamdulillah, rasanya cukup untuk entry kali ini serta keseluruhan
berkaitan majlis perpisahan Duta Besar Malaysia ke Maghribi, TYT
Datuk Othman Samin. Segala kekurangan yang berlaku, saya
pohon maaf pada semua yang membaca. Itulah kelemahan yang
tidak akan sepi dari seorang yang bernama manusia.

Gambar-gambar yang telah saya rakam memang banyak, jadi buat
sahabat-sahabat yang berhajat untuk mengambilnya, bolehlah
bagitahu saya sama ada melalui blog ini, Facebook ataupun
Yahoo! Messenger. Insyaallah saya akan kongsikan sekadarnya
yang saya mampu untuk umum.

Sekian dahulu daripada saya. Wallahu 'alam.

Almizzi,
White House, Ain Chock,

Casablanca, Maghribi,

25 Disember 2010,
Jam 1926.


P/s : Exam terakhir (Insyaallah) semester 5 saya akan berlangsung
tidak lama lagi. Kebiasaannya pada awal Januari. Jadi, saya mohon
doa daripada sahabat-sahabat, mendoakan kejayaan saya dan
sahabat-sahabat di Maghribi khususnya ini. Semoga kejayaan
milik kita bersama. Terima kasih.


0 Komen:

Catat Ulasan