• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Qouli Uhibbuka

1

قولِي احبك

كي تزيد وسامَتِي

فبغير حبكِ لا أكون جميلا

قولي احبك

كي تصير أصابعي

ذهبا و تصبح جبهتي قنديلا

الآن قوليها ولا تترددي بعض الهوى

لا يقبل تأجيلا

سأغير التقويم لو أحببتني

أمحو فصولا أو أضيف فصولا

وسينتهي العصر القديم على يدي

وأقيم عاصمة النساءِ بديلا

ملك أنا لو تصبحين حبيبتي

أغزو الشموس مراكبا وخيولا

لا تخجلي مني فهذه فرصتي

لأكون بين العاشقين رسولا


Lagu dan lirik di atas ini, saya peroleh daripada sahabat saya yang
baru meninggalkan kami, warga mahasiswa Casablanca, beberapa
hari yang lalu. Sudah agak lama saya mencari-cari lagu ini sebenar
-nya, namun gagal menemuinya. Sehinggalah sahabat saya ini
kongsikan pada saya. Sahabat saya juga meminati lagu ini.

Kini sahabat saya telah pulang ke Malaysia. Dan jadilah saya
satu-satunya mahasiswa Casablanca batch 2007 yang masih
berbaki satu semester pengajian iaitu akhir. Sorang-sorang ini
tak best juga rupanya.

Selamat pulang Syed Muhammad Hafiz. Jumpa di Malaysia kelak
dengan keizinan-Nya.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
07 Disember 2010,
Jam 2049.



6 Komen:

Tanpa Nama berkata...

ustz mizi,xbest erk dok sorang-sorang??...haa,ken crila cepat2..(^_^)

ADMIN berkata...

eheh yg tu perkara lain, xad kaitan kot =)

Tanpa Nama berkata...

sorg-sorg xbest erk~ so bliklh mesia
cpt2!hahaha ;D

ADMIN berkata...

Huhu insyaallah awal tahun depan, sy
baliklah ;)

Syed M Hafeez berkata...

ana sentiasa doakan anta dr jauh..jazakallah khaira sudi menemani dan apa jua kebaikan dari anta selama ini dan juga mohon maaf seribu kemaafan dari ana atas salah silap.. ilal liqa Allah yuwaffaq Allahumma yasser

ADMIN berkata...

Ameen. Insyaallah ana jg sntiasa doakan untuk
anta dan sahabat2 kita yang laen =) ana pohon
kemaafan sekali lgi atas segala slah dan silap
selama perkenalan kita. Allahumma ameen,
taqabbalallah minna solihul 'amal.

Catat Ulasan