• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Kids | Alhamdulillah

Ahla Mark
Lensa saya bernasib baik pada waktu ini! Potret Ahla
yang tersenyum tepat pada masa shutter ditekan.

Puluhan juga gambar Ahla dirakam pada hari tersebut.
Namun yang menjadi tidak banyak, gambar kerap menjadi
blur. Biasalah budak-budak, tak boleh duduk diam. Dan
Ahla kini jauh lebih aktif dan petah sekarang!

Sebenarnya, saya ingin letakkan sedikit caption di bahagian
sebelah kanan gambar ini, seperti ucapan tahniah atau
sebagainya. Namun selepas hampir 2 jam menghadap
photoshop, saya telah buntu memikirkan idea untuk
membuat caption tersebut.

Saya masih lemah untuk berfikir kreatif dalam
penghasilan design dan grafik yang menarik
untuk dijadikan caption atau penghias sesebuah
gambar. Itu saya sendiri akui.

Yasir Mark
Yasir, kanak-kanak riang yang akan menggamatkan
rumah White House dengan kehadirannya. Agak
lama juga gambar ini diperam di dalam hard disk.

Tema gambar ini : Walau macam mana sekalipun
kacaunya hidup kita, sentiasalah tersenyum dan
terus fokus kepada mata lensa. Hehe...

Background serabut, kerana belum selesai gotong
-royong selepas tamat haflah perpisahan sahabat
saya, Syed dan Asyraf.

Cukup dengan 2 keping gambar ini rasanya. Alhamdulillah saya
amat gembira dan bersyukur waktu ini. Keputusan semester 5
saya telah selesai dikemaskini. Dan keputusan exam tersebut,
amat memuaskan hati saya. Terima kasih kepada semua
pegawai di idarah (pejabat) yang amat banyak menolong saya
menyelesaikan masalah yang dihadapi terutamanya Sayyidah
Naimah (sama dengan nama ibu saya), iaitu Ketua Hal Ehwal
Pelajar. Jazakumullah khairal jazak.

Serta terima kasih buat sekalian sahabat, ahli keluarga dan
guru yang sentiasa mendoakan kejayaan saya dan semua
teman yang menuntut ilmu di Maghribi ini khususnya. Hanya
Allah yang membalas kebaikan kalian dengan sebaik-baik
ganjaran.

Pesan Rasulullah SAW, permudahkanlah dan jangan kamu
menyusahkan, gembirakanlah dan jangan kamu membuat
orang lain menjauhkan diri dari kamu.

Semoga khabar baik daripada saya menggembirakan hati
semua sahabat, dan ahli keluarga saya. Alhamdulillah.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
5 Disember 2011,
Jam 0750.


4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Firdhaus alribati-tahniah mizi..kim salam org casa sane ye

ADMIN berkata...

Terima kasih pidut =) Insyaallah disampaikan nnti...

armonte berkata...

tomeynye ahla.. da pndai beraksi dah 2 ;))

itu dinding abu temam dow!! saki daki 7 generasi ada situ... tampak klasik sekali dgn sentuhanmu miji..

beghavo ahh!!

ADMIN berkata...

=) Ahla mmg pndai beraksi depan kamera! ehehe...
Kenal dinding abou temmam yer, bagus2 :)

Catat Ulasan