• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Selamat Pulang Senior

Haikal Mark
3 orang senior saya yang telah pulang, salah
seorang ialah ini, Ustaz Haikal dengan pose
istimewa di depan lensa.

Seperti yang dijanjikan, entry kali ini saya nak bercerita tentang
majlis perpisahan 3 senior saya yang telah diadakan pada dua
minggu yang lalu. Majlis yang simple, tetapi tetap meriah dengan
kehadiran tetamu yang terdiri dari sebahagian mahasiswa dan
mahasiswi serta tetamu jemputan dari Kedutaan Malaysia di sini.

Bermula dengan ucapan alu-aluan dari pengerusi majlis, saudara
Ikram hakim, majlis diteruskan dengan ucapan perpisahan oleh
3 orang senior ini dimulakan dengan Ustaz Haikal, diikuti oleh
Ustaz Najmi dan seterusnya Ustaz Hafizullah.

Selepas itu, bacaan doa selamat dan biasalah, program makan
-makan. Terima kasih saya ucapkan kepada senior saya bertiga
ini, serta penduduk wilayah rabat khususnya yang bertungkus
-lumus mengemas rumah, memasak masakan yang amat sedap
untuk majlis tersebut. Jazakumullah.

Panjang Mark
Yang kedua, Ustaz Hafizullah. Dirakam
ketika menyampaikan ucapan wida' pada
malam tersebut.


Najmi Mark
Dan yang terakhir, Ustaz Najmi. Gambar
yang kurang menjadi, power flash terlalu
kuat sehingga overexpossed.


Haikal 2 Mark
Kiri : Pengerusi majlis, Ikram Hakim.
Kanan : Yang diraikan, Ustaz Haikal. Masih
ligat merakam gambar walaupun ini majlis beliau.


Doa Mark

Suasana Mark
Suasana majlis (Mahasiswa).

Suasana 2 Mark
Suasana majlis (Mahasiswi dan tetamu jemputan).

Kek Mark
Kek istimewa kepada Uncle Haikal.

Kepada senior-senior saya ini, saya ucapkan selamat pulang ke
tanah air. Semoga kepulangan kalian menjadi sebuah kepulangan
yang dinanti-nantikan dengan curahan ilmu berguna yang kalian
peroleh sepanjang keberadaan di bumi Maghribi ini.

Perkenalan dan kenangan manis bersama kalian, insyaallah akan
sentiasa terpahat dalam ingatan kami semua. Moga kita dapat
bertemu pula di Malaysia kelak. Insyaaallah.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi,
7 Febuari 2011,
Jam 0724.

2 Komen:

Tanpa Nama berkata...

gmbar kna tambah power lagi..
kurang nostalgic :)
keep it up!

ADMIN berkata...

Anon : Terima kasih :) Sentiasa akan improve insyaallah...

Catat Ulasan