• Hidup Dalam Bersederhana

    Saya kadang-kadang cuba memahami, namun banyak kali saya gagal untuk cuba mengintai sedikit titik persamaan atau noktah kepada sengketa ini. Dan akhirnya saya hanya mampu memerhati, membaca, menilai dan menulis kesimpulan dalam diri sendiri sahaja...

  • Amanah Kita Bersama

    Masing-masing membuat suatu pekerjaan berdasarkan pada kekuatan, kemampuan serta kepakaran. Kemudian kepakaran itu dikongsi untuk perolehan manfaat bersama. Inilah sikap umat Islam yang saling menguatkan...

  • Jangan Mudah Menghukum

    Bersangka baik adalah pendirian dan sikap kita yang pertama. Jika didatangkan bukti dan fakta yang jelas tentang sesuatu kesalahan, barulah tindakan mampu dikenakan, kritikan dapat dilakukan terhadap mereka yang bersalah...

  • Itukan Hukum Allah

    Apabila orang jahil berbicara tentang agama, akan bertambah rosaklah agama di tangan mereka. Di sini, saya menentang video ini dengan hati, lisan dan tulisan sebagai tangan saya. Sungguh benci dan sangat bersimpati juga dengan pelakon- pelakon video ini. Adakah mereka sedar akan keceluparan skrip yang diucap...

Potret | Perpisahan | Peperiksaan

Haikal Mark
Antara yang diraikan, ustaz Muhammad Haikal.
Kelemahan bila bounce flash ke siling, akan
terhasil sedikit gelap pada mata atau dahi subjek.
Terutama jika subjek memakai topi. Hehe...

Dan sedikit overexpossed pada topi tersebut.


Pada laman Facebook, saya telah nyatakan bahawa saya akan
kongsikan gambar-gambar ziarah saya bersama Hariz dan Aimi
ke pantai Mehdia. Namun bila difikirkan kembali, eloklah saya
mulakan secara tertib berdasarkan permulaan permusafiran
saya ke Rabat, kemudiannya ke Kenitra.

Majlis perpisahan senior, ustaz Haikal, Hafizullah dan Najmi
yang diadakan pada Khamis lepas. Berkurang lagi ahli keluarga
PMMM kali ini dengan kepulangan 3 orang sahabat ini.

Entry kali ini, saya kongsikan 5 keping gambar potret sahaja.
Tujuan tulisan ini bukan menceritakan perjalanan majlis yang
berlangsung tersebut, tapi sekadar perkongsian potret yang
sempat saya rakamkan pada malam tersebut.

Entry khusus untuk majlis perpisahan ini, insyaallah bakal
menyusul selepas ini. Doakan saya rajin update.

Rahim Mark
Abdul Rahim Zainuddin dengan pose-nya. Kadang
- kadang bayang yang terhasil dengan penggunaan
external flash juga menghasilkan mood yang
tersendiri. Ini bukan CLS. Hanya bounce ke lantai.


Fakurazi Mark
Fakurazi, Ketua Exco Rohani PMMM.
Sedikit under saya rasa. Jika Haziq tiada di
belakang, gambar lebih kemas.


Tambahan, keputusan peperiksaan semester 5 telah dikeluarkan
pada hari kelmarin. Agak mendukacitakan, nama saya tercicir
dari senarai tersebut.

Selepas urusan kemaskini di pejabat (idarah) universiti, maka
keputusan 10 subjek telah saya dapat, sekarang hanya berbaki
dua lagi subjek. 10 subjek tersebut, alhamdulillah saya amat
berpuas hati dengan markahnya.

Doakan urusan saya yang berbaki ini dipermudah oleh-Nya.
Terima kasih.


Hairi Mark
Hairi Rabbani, penghulu wilayah Rabat. Antara subjek
kesukaan saya. Jika Auzaie tiada di belakang, maka
gambar lebih bersih dan kemas.


Kay-z Mark
Dan yang terakhir, Kamaruzaman Zali iaitu
Setiausaha Kehormat PMMM. Sedikit kesilapan,
jika cahaya yang di-bounce pada sebelah kiri
tepat pada mata subjek, maka gambar ini
akan sempurna.


Saat ini, jangan kita lupa untuk mendoakan sahabat-sahabat,
rakyat Malaysia di bumi Mesir. Semoga mereka terus berada
dalam keadaan selamat, dan moga urusan evakuasi yang
diuruskan kerajaan Malaysia berjalan lancar.

Semoga kemenangan berpihak pada golongan penuntut hak
dan kebenaran. Ameen.

Almizzi,
White House, Ain Chock,
Casablanca, Maghribi.
3 Febuari 2011,
Jam 1658.


4 Komen:

pinjam kamera berkata...

ala.. dak2 rabat mmg suka menyelit2 nak2 haziq :D

eeziaf11 berkata...

kemas ustat ji!

Tanpa Nama berkata...

Kemahh skmo!!blik mesia cpt! :D

ADMIN berkata...

Pinjam kamera > eh2 sy tak kaitkan sesiapa. Haziq tu kebetulan jer :))
Abg Faizee & Anon > Terima kasih =)

Catat Ulasan